Näckens Bäckar Små
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Näckens Bäckar Små

För dig som inte kan hålla fingrarna borta från det okända, det mörka och det mystiska i Norrland. Välkommen till skymningslandet Näckens Bäckar Små. Dela din story!
 
HemKalenderLatest imagesVanliga frågorSökMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemLogga in

 

 Ser i syne

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
JägarLasse




Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 24-09-25

Ser i syne Empty
InläggRubrik: Ser i syne   Ser i syne Emptyons sep 25, 2024 11:44 pm

Jag vet då inte om jag håller på att bli gammal eller vad det är men jag satt på jaktpasset för någon vecka sen och då kom det en stor en älg. Men när jag hade han i siktet, då stannar han och tittar på mig. Sen ställer han sig på bakbenen och sätter benen mot hornen. Så tröck han uppåt och drog av sig huvudet som om det vore en mask eller hatt. Jag blev så förskräckt att jag föll av där jag satt och tur var ju att jag bara stuka handen. När jag titta i kikarn igen, då var älgen helt borta. Jag vet då inte om jag håller på att bli för gammal, men doktorn säg då att jag är pigg för min ålder! Farmor prata om att vittra eller skogsfrun kunde förvränga synen på en, inte vet jag om det var det som hände. Är det här något som nån annan varit med om? Tack på förhand. JägarLasse.
Till överst på sidan Gå ner
HemsöktSince07




Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 24-07-30

Ser i syne Empty
InläggRubrik: Sv: Ser i syne   Ser i syne Emptylör sep 28, 2024 11:45 am

Jag har inte varit med om nån sån älg. Gu va äckligt! No
Till överst på sidan Gå ner
JägarLasse




Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 24-09-25

Ser i syne Empty
InläggRubrik: Sv: Ser i syne   Ser i syne Emptyons okt 02, 2024 1:06 pm

Det var väldigt obehagligt! Jag börjar nästan tro att jag ändå såg i syne.
Till överst på sidan Gå ner
HemsöktSince07




Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 24-07-30

Ser i syne Empty
InläggRubrik: Sv: Ser i syne   Ser i syne Emptyfre okt 04, 2024 3:42 pm

JägarLasse skrev:
Jag vet då inte om jag håller på att bli för gammal, men doktorn säg då att jag är pigg för min ålder!

asså hur gammal är du ens? & tar du nå meds? Question För om du e seriös å de du såg kändes på riktigt & du inte är asgammal eller sjuk eller nåt så kanske de ändå va nåt för så där äckliga saker tror ja inte man kan se i syne bara så där

men de var verkligen svinäckligt så ja hoppas du ba hitta på
Till överst på sidan Gå ner
JägarLasse




Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 24-09-25

Ser i syne Empty
InläggRubrik: Sv: Ser i syne   Ser i syne Emptysön okt 13, 2024 11:53 pm

Jag är betydligt äldre än de flesta men det är inga problem med varken huvud eller kropp. Lite alvedon tar jag ibland för lederna med utöver lite för mycket kaffe på morgonen går jag inte på några andra substanser. Jag är alldeles säker på att jag såg något. Och nu här i veckan hörde jag av en på jaktlaget att han ju också hade sett något så underligt. Han är inte så bra på datorer men jag fick skriva sa han och berätta. Han hade gått ut på fältet bakom huset och där stod då en björn. Det är inte så konstigt, det finns en del björn däromkring så. Men björnen hade börjat riva sig i skinnet på sidan på kroppen och så hade huden fallit av som om den inte satt fast. Ja som om han tog av sig en jacka. Och under skinnet vet inte gubben vad det var, han hade sprungit iväg illa kvickt såklart, in till huset. När han tittade ut i fönstret var björnen helt borta! Han är gammal han ock, men precis som jag är han väldigt pigg och klartänkt. Ute och jagar och går flera mil varje höst och åker skidor flera timmar i veckan om vintern. Han är en redig karl så jag tror han helt klart.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ser i syne Empty
InläggRubrik: Sv: Ser i syne   Ser i syne Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ser i syne
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Näckens Bäckar Små :: Din första kategori :: Vad var det för nåt?-
Hoppa till: