Näckens Bäckar Små
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Näckens Bäckar Små

För dig som inte kan hålla fingrarna borta från det okända, det mörka och det mystiska i Norrland. Välkommen till skymningslandet Näckens Bäckar Små. Dela din story!
 
HemKalenderLatest imagesVanliga frågorSökMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemLogga in

 

 Plocka svamp?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
VittraVittnen

VittraVittnen


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 24-09-06
Ort : I skogen

Plocka svamp? Empty
InläggRubrik: Plocka svamp?   Plocka svamp? Emptyfre sep 06, 2024 12:20 pm

Jag var ute och letade svamp i skogen, jag var inte ens på jakt efter nånting, men plötsligt blev jag överfallen av en känsla av att behöva åka hem. Tror ni att vittran blev arg för att jag tog svamp från skogen? Vad borde jag lämna tillbaka för att återställa balansen tror ni?
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin



Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 24-07-30

Plocka svamp? Empty
InläggRubrik: Sv: Plocka svamp?   Plocka svamp? Emptysön sep 15, 2024 7:20 pm

Jag tycker du genast behöver lämna tillbaka något, som kan stå som symbol för svampen. Jag vet att farmor brukade lägga ut mynt, så länge de inte är gjorda av silver. Men kanske du kan hitta något annat som för dig har samma värde som svampen du plockade. Åk till samma plats där du fick känslan och lägg ut det, be tydligt om ursäkt till vittran och åk hem igen. Kanske du ska hitta annat svampställe sen.
Till överst på sidan Gå ner
https://skymningslandet.forumotion.eu
Ines-i-Ume




Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 24-09-15

Plocka svamp? Empty
InläggRubrik: Sv: Plocka svamp?   Plocka svamp? Emptysön sep 15, 2024 7:40 pm

Ja, kanske en vittra, eller... Det kan också vara så att du omedvetet kände lukten av björn. Det händer också. Man ska lita på sina instinkter.
Till överst på sidan Gå ner
Conrad d. ä.




Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 24-09-15

Plocka svamp? Empty
InläggRubrik: Sv: Plocka svamp?   Plocka svamp? Emptysön sep 15, 2024 8:23 pm

VittraVittnen skrev:
Jag var ute och letade svamp i skogen, jag var inte ens på jakt efter nånting, men plötsligt blev jag överfallen av en känsla av att behöva åka hem. Tror ni att vittran blev arg för att jag tog svamp från skogen? Vad borde jag lämna tillbaka för att återställa balansen tror ni?

Hände de något när du kom hem? Det var kanske inge fel att du va i skogen men du behövdes kanske någon annan stans?
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin



Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 24-07-30

Plocka svamp? Empty
InläggRubrik: Sv: Plocka svamp?   Plocka svamp? Emptytor okt 03, 2024 10:10 pm

Du kan ha gått på ett vitterstråk. Eller en osalig plats. Du kan testa ta med dig en pendel dit nästa gång. Håll den framför dig och om den snurrar istället för att gunga, då är det en osalig plats.
Till överst på sidan Gå ner
https://skymningslandet.forumotion.eu
Sponsored content





Plocka svamp? Empty
InläggRubrik: Sv: Plocka svamp?   Plocka svamp? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Plocka svamp?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Näckens Bäckar Små :: Din första kategori :: Vad var det för nåt?-
Hoppa till: